VIKTIG INFORMASJON TIL ALLE VANNVERKETS MEDLEMMER
(Oppdateres kontinuerlig)
Hvem kan utføre arbeid på ledningsnettet?
Det er ikke tillatt for noen å utføre arbeid på ledningsnettet tilhørende Ny-Hellesund Vannverk uten på forhånd å ha kontaktet Vannverkets daglige leder eller styreleder for godkjennelse og/eller avklaring av detaljer. Kontaktopplysninger ligger under "Styre og kontaktpersoner".
Nye installasjoner?
Ved nye installasjoner (eksempelvis ny hytte) som skal knyttes til Vannverkets vannledninger må det leveres komplett tegning på det nye tilkoblede anlegget til Vannverket, så dette kommer inn i Vannverkets egen manual og oversikt over det totale ledningsnettet.
Defekt vannmåler?
Ved defekt vannmåler skal daglig leder eller styreleder i Ny-Hellesund Vannverk kontaktes. Det er ikke tillatt å installere ny vannmåler selv.. Ny måler skal rekvireres fra Kristiansand kommune, og det er Vannverket som skal ta den kontakten.
Husk stoppekraner!
Det er uhyre viktig at stoppekraner blir håndtert riktig. Særlig før frosten kommer må utvendige stoppekraner stenges, med mindre man har innlagt varmekabel og har jevnt tilsyn med rørsystemet. Men også ved annen åpning og avstengning må man være sikker på at stoppekranen settes helt åpen eller helt lukket. Ellers blir det lekkasje som er vanskelig å etterspore og som forårsaker store utgifter for fellesskapet.
Kommunen
Ordningen er slik at Kristiansand kommune krever inn abonnementsavgift og betaling for forbruk av vann på linje med andre abonnenter i kommunen. Ny-Hellesund Vannverk sender til Vannverkets medlemmer faktura normalt én gang pr år, og det gjelder den faste medlemsavgiften som går til å holde ledningsnettet/Vannverket operativt. Øvrig betaling ordnes altså direkte mellom kommunen og den enkelte abonnent. Følg kommunens anvisninger når det gjelder dette.